What I ate.. dag 18

Der kommer altså lige endnu et indlæg med hvad jeg spiste… Denne gang er det så det jeg fik at spise i går :) Nogle af tingene går igen, men det er altså svært at undgå når man blot er studerende. Jeg er dog begyndt at købe lidt større mængder grøntsager og så hakke dem og dele dem op i små poser. Poserne fryser jeg så og på den måde, kan jeg få lækre og forskellige grøntsager i løbet af ugen :)

dag 18

 Morgenmad:
250 g fromage frais, 150 g blommer og kiwi samt et drys kokos og solsikkekerner. I følge iFORM, skulle det have været 10-12 mandler, men da jeg har fået en dårlig vane med at snacke mandler har jeg besluttet ikke at have dem i mit hjem :(

Formiddagssnack:
En halv avocado og 1 dl hytteost (1,5% fedt)

Frokost:
To spejlæg og 300 g grøntsager (gulerødder, rød og gul peberfrugter).

Eftermiddagssnack:
Min nye favorit: 1,5 dl fromage frais blendet med 45 g frosne jordbær. Pyntet med et drys kokosmel, solsikkekerner og 30 g kiwi.

Aftensmad:
200 g kyllingefrikadeller, 250 g stegte grøntsager (champignon, porrer, grøn peber og rødløg) samt 50 g ovnstegt sød kartoffel.

Aftenssnack:
1,5 dl fromage frais og 200 g grøntsager (ærter og rød snackpeber)

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

7 thoughts on “What I ate.. dag 18

    • Det er faktisk det meste der kan fryses :)
      Jeg har altid gjort det med frugt, hvis jeg har fundet et godt tilbud eller noget i den stil. Så vejer jeg det af og lægger i poser og så direkte i fryseren. Det er vildt smart til smoothies og andre snacks :)
      Jeg har ikke prøvet så mange grøntsager endnu, men i butikkerne kan man jo købe alt fra champignon til løg og persille, så tror det meste er muligt. Og næsten alle vitaminerne bliver bevaret :)

  1. Rigtig gode inspirerende indlæg! :-)
    Selvom jeg synes måltiderne virker rimelig store, men det kan selvfølgelig godt bare være mig:-)
    Din eftermiddagssnack – søder du den med noget, eller smager den godt bare som den er? :-)

    • Måltiderne er også forholdsvis store idet de indeholder så meget grønt. Jeg følger egentlig blot planen fra iFORM, hvor de skriver hvor mange gram grøntsager osv jeg skal spise :) Nu dyrker jeg også en del motion, så er en sulten pige :)
      Jeg søder eftermiddagssnacken med et par sødetabletter :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *