Vejedag: 3 uger

Jeg har gået og glædet mig lidt til i dag, da det er vejedag! :) Jeg må, efter instrukser fra min trænings- og ernæringsmakker Susan, kun veje mig hver anden uge. Jeg har altid vejet mig dagligt, så det er lidt en udfordring for mig, men på den gode måde. Det betyder nemlig at jeg går og glæder mig til vejedag, for uuuuh, er der mon sket noget? :) Og sørme om der ikke var det! Vægten stod i morges på 68,3 kg, hvilket betyder et vægttab på 5,6 kg på blot tre uger. Her i starten går det altid hurtigere og jeg har helt sikkert også tabt væske i det regnskab der (jeg er dog på ingen måder gået ned i vægt ved styrketræning, tværtimod, så forhåbentlig er det ikke muskelmasse jeg har tabt). Men ikke desto mindre, så betyder dagens vægt, at jeg allerede har nået første målsætning og derved må tage den første gave i brug :) Hvad det er viser jeg på bloggen i morgen (men har allerede afsløret det på Instagram..).

Mit mål til om 2 uger er at komme under de 67 kg. Det vil sige, at jeg skal tabe 1,3 kg. Jeg tror det bliver lidt af en udfordring for mig, da jeg snart skal i sommerhus med svigerfamilien og derefter skal arbejde 4 dage i København, hvor jeg skal bo på hotel. Jeg har dog igen sørget for at næste præmiere er noget der får mine fingre til at krible, så forhåbentlig hjælper det til at give den ekstra gas :) Jeg har netop bestilt præmien på nettet, så hvis I er spændte på hvad det er, kan I se det lige her… Det vil altså sige, at 2. målsætning er >67 kg. Min 3. målsætning er >65 kg og den udløser et par lange sorte Nike tights, som jeg købte i str. S, da der var tilbud i hele Nike butikken (så de ligger ligeså fint inde i mit skab). Jeg mangler stadig at finde præmien til den sidste målsætning, men regner med at det skal være et par Nike Run sko :)

Her til slut får I lige progressionsbilleder taget forfra. Der hjælper selvfølgelig at jeg har fået lidt mere kulør siden sidst, men jeg synes nu godt jeg kan se en forskel på mine kraveben, mave og lår :) Det siger målebåndet faktisk også – om taljen har jeg tabt 3 cm, henover kærlighedshåndtagene er der røget 9,5 cm og om hvert lår er der røget 3,5 cm.

03.08.13

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

25 thoughts on “Vejedag: 3 uger

    • Det var sødt sagt, mange tak :)
      Ja det kan du tro, jeg tager billeder de næste par dage så I kan få et indblik i kostplanen :)

      <3 Tine

  1. Jeg kan tydeligt se det på maven, det var det første jeg lagde mærke til . Super gået godt! Du har også inspireret mig til at ligge sådanne billeder op på bloggen, så det tror jeg at jeg vil gøre efter næste diætist tid!

    Men fedt at følge fremskridt! Keep up the good work :)

    http://www.getfitinspiration.dk
    – min blog om vægttab, har pt. Tabt 12,9 kg :)

    • Simpelthen SÅ skønt at høre, at det har inspireret dig til det! :) Tusind tak for din søde kommentar – lover jeg fortsætter det gode arbejde ;) Det her mål skal simpelthen lykkes, intet andet er en mulighed.. ;)

      Knus Tine

  2. Sikke et fremskridt! Tillykke! :) Ses helt klart på maven :) Synes også, det kunne være interessant at høre lidt mere om din kost, f.eks se et eksempel på en dags indtag? Og ja, sikke da en god idé med de belønninger! Overvejede det samme i dag, om jeg skulle købe et par fede Nike tights – i et nummer mindre.. Til den nypris burde det være motivation nok til at komme derned, hvis først de er købt ;)

  3. Først og fremmest tillykke med fremskridtet!
    Jeg synes du ser godt ud på begge billeder, men jeg synes det er fedt at du “tør” at vise os det og kun skrive om dine fremskridt! Det er rart at se andres fremskridt på den måde, da motivere én selv!
    Du er en stor inspiration og jeg er stor af din blog!
    Kun ros herfra!!

    • Mange tak Karina, jeg er virkelig glad for at høre, at det motiverer! :) Det er lidt grænseoverskridende at lægge sådanne billeder op, men det hele værd når man får en sådan besked som din, tusind tak :)

      Knus Tine

  4. Hvor er det sejt gået! Der er jo sket kæmpe fremskridt – især på maven! Det er helt vildt med de mange cm, der er røget også. :) You go girl! Jeg elsker dine belønninger til dig selv. Der er ikke noget mere motiverende end træningstøj, man føler sig godt tilpas i, og er lidt hipt. (:

    Tillykke med de flotte resultater.

    • Sikken sød besked – TUSIND TAK! :) Jeg glæder mig allerede til næste lørdag og håber sådan jeg har nået næste målsætning, hehe :)

      Knus Tine

    • Tusind tak Karen :)
      Min træningsplan ligger allerede her, men jeg regner snart med at lave et indlæg med de specifikke styrketræningsøvelser jeg laver :) Og på onsdag regner jeg med at lægge en masse billeder op fra hvad jeg har spist mandag og tirsdag, så I kan få et indblik i min kostplan :)

      Knus Tine

  5. Jeg synes virkelig man også kan se en forskel (og du var nu i mine øjne og super top fin før). Begge billeder ser smukke ud :)

    Stort tillykke med resultaterne.

    Jeg er samme som dig mht at veje mig hver dag. Ved godt at man siger, at det bør man ikke fordi den ene dag ikke ligner den anden og man kan have mere væske osv (hvilket også er derfor at jeg med ml rum tjekker om jeg er vokset/mindsket i cm). Men for mig er det med til at holde mig motiveret og “på rette spor”.
    Vi er jo alle forskellige, og jeg mener ik at den ene vej er bedre end den anden hvad det angår. Jeg synes det handler om hvad den enkelte bedst kan “kapere”.

    Er det en bikini ? nøj hvor er den fin til dig…. :)

    God ide med belønninger :)

    Forsat god træning og du når dine mål på nul komma fem med den fremgang :) Tillykke .))

    Mvh Julie
    Mirandastanker@blogspot.dk

    • Tusind tak, det var sødt sagt :)
      Jeg kan sagtens følge dig i det du skriver mht. at veje sig dagligt! Sådan havde jeg det nemlig også førhen.. Jeg synes bare bedre jeg kan huske de gode resultater nu fremfor de tider hvor jeg har vejet mig dagligt. Derudover spiller kroppens væskebalance jo en hel del ind og det synes jeg nogle gange kunne påvirke mit humør negativt, hvis vægten deraf var steget. Jeg ved f.eks. at jeg vejer mere dagen efter styrketræning, men når man ser tallet på vægten er på kun én dag er gået den forkerte vej, så er det som om logikken forsvinder for mig og jeg hænger mig i det og dunker mig i hovedet. Men du har helt ret, man skal gøre hvad der fungerer bedst for en selv :)

      Ja det er en bikini fra H&M (sidste års sæson) – og tak :)

      Knus Tine

  6. Hold da op hvor er det tydeligt, og så bare på tre uger :O
    Ville være så fedt at se et eksempel på hvad du spiser – ved godt at træningen også gør en del, men kosten er alligevel det afgørende!
    Skal selv på ferie om tre uger, så ville være rigtig fedt at kunne blive strammet ligeså meget op som du er!

    Må jeg egentlig lige høre hvor høj du er?
    Vejer selv 68 kg, og er ca 180 cm høj, så det er selvfølgelig ikke meget, men min krop ligner sleeet ikke din, men det kan selvfølgelig også være din muskelmasse der vejer.

    Kh Maria:)

    • Hej Maria :)
      Må indrømme at jeg også selv er positivt overrasket over hvor hurtigt det er gået :)
      Jeg vil prøve se om jeg ikke kan tage billeder af alt hvad jeg spiser de næste to dag og så forhåbentlig kommer det på bloggen onsdag :)
      For mig er det udelukkende kosten det handler om – jeg har længe haft et højt aktivitetsniveau uden at se resultater af de mange timer jeg har brugt. Jeg tror dog det er derfor jeg hurtigt ser resultater nu hvor der bliver rettet op på kosten :)
      Jeg er 172 cm, så noget lavere end dig ;)
      Kærlig hilsen Tine

  7. Ej hvor ser du bare fantastisk ud!! Sikke en laber krop ;) Jeg er selv begyndt på en kostplan, men jeg er lidt i tvivl. Den udelukker alle kulhydrater (bortset fra grøntsager til alle måltider, og lidt frugt efter træning) Jeg føler mig energiforladt, så ville bare høre om du spiser kulhydrater (frugt, kornprodukter) på din kostplan?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *