Træning på løbebånd #2

 

 

Tips og gode råd

Jeg har lavet en lille liste med gode råd til løb på løbebånd.

 

#1 Kropsholdning

En god holdning mens du løber er virkelig vigtigt og derfor også det første punkt på denne liste.

Det er vigtig at slappe af i skuldrene, have en afslappet overkrop og se ligefrem. Dine arme skal være afslappede og bøjet i en vinkel på ca. 90 grader  og naturligt følge din løberytme. Forsøg ikke at klemme hænderne for hårdt sammen, men lad også dem være afslappede.

#2 Incline

For at simulere løb udendørs så meget som muligt, anbefales det at sætte incline på ca. 1%. Det føles ganske naturligt og det føles lidt som at løbe ned af bakke hvis den senere sættes ned til 0 igen. Har du lyst til at udfordre dig selv lidt, så prøv at lege lidt med inclinen. Den går op til 15% på de fleste løbebånd og er en knap, som hurtigt får din puls op! Jo højere decline, jo mere rammer du baglåret.

#3 Hastighed

På samme måde som med incline, så er dette også en reguleringsknap, som hurtigt får din puls op – eller ned. De fleste kan løbe hurtigere på et løbebånd, så sørg nu for at presse dig selv. Denne reguleringsknap gør løbebåndet ideelt til konditions- og intervaltræning.

#4 Løbesko

Skal du på en “længere” løbetur på løbebåndet, er det en rigtig god idé at have dine løbesko på. Løb er en træningsform, som kan være hård mod dine knæ det kræver derfor en god stødabsorbering. Mange fitnesssko har slet ikke nok stødabsorbering og er ikke tilpasset efter din løbestil.

 

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *