Studiestart og strukturering af træning

Ferien lakker mod enden for mit vedkommende, hvilket både er trist, men også spændende. Jeg glæder mig til at tage hul på min studietids aller sidste år, selvom jeg ved det bliver et hårdt ét af slagsen. Lange skoledage venter forude, så det kommer til at betyde at min hverdag skal planlægges og struktureres for at det hele går op. Men jeg kan heldigvis godt lide at der er struktur på det. På en eller anden måde føles det mere overskueligt, når det hele er planlagt. Hvilket egentlig er lidt sjovt, for det er først for et par år siden, at jeg begyndte at bruge en kalender. Ellers har jeg bare haft mine aftaler i hovedet.

Jeg er også begyndt at tænke over hvordan min træning skal planlægges. Det har jeg nemlig ikke prioriteret højt nok i den foregående studieår, hvilket jeg har været lidt ked af. Mit mål er at begynde at bruge løb som transportmiddel og lægge små, men effektive styrketræningspas ind lige efter arbejde. For så er jeg jo alligevel nede i centeret.

På studiet og på min kommende special-arbejdsplads er der mulighed for at tage bad, så derfor ser jeg løbet som en mulighed. Der er dog en del bakker, men distancerne er kun hhv. 4- og 5 km, hvilket jeg synes er ret godt.

For at det skal lykkes, skal jeg træne frem mod at kunne løbe dagligt. Jeg tænker, at jeg kan cykle derud og løbe hjem den ene dag og så løbe derud og cykle hjem den næste. På den måde kan jeg sørge for at jeg transporterer ekstra tøj osv. med ud når jeg cykler :)

Er der mon nogen af jer, der bruger løb som transportmiddel? I så fald er jeg meget interesseret i at høre jeres erfaringer med det.

løm-som-transportmiddel

Tine-Vieland-Jensen Follow on Bloglovin’ // Facebook // Instagram 

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

2 thoughts on “Studiestart og strukturering af træning

  1. Jeg elsker at løbe på arbejde, og ville gerne gøre det både ud og hjem hver dag, hvis kroppen tillod det :-) Men efter en løbeskade må jeg desværre holde lidt igen.
    Jeg har syv km på arbejde, og når jeg skal vælge, vil jeg helst løbe på arbejde, fordi min energi er bedst først på dagen(også selvom jeg skal møde klokken 5.00!)
    På arbejdet har jeg shampoo og håndklæde, og de øvrige ting medbringer jeg, når jeg løber i en løbetaske. Selvom tasken vejer, så kan jeg bare bedst lide at have mit tøj med mig frem, og en bonus er, at man føler sig meget lettere, når man så løber uden tasken :-)
    For mig fungerer transportløb virkelig godt. Det giver mere fritid, og man er fri for at skulle kæmpe med at hive sig op af sofaen igen efter en lang arbejdsdag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *