Step it up!

Min yndlings cardio-træning er uden tvivl stepfit, hvilket det faktisk har været de sidste to år. Jeg synes det er en fantastisk måde at få sved på panden samtidig med at der findes forskellige hold, så det både er muligt at  blive udfordret eller bare give den max gas og få pulsen helt op.

Til de mange steptimer jeg efterhånden har været til, kan jeg ikke lade være med at ærgre mig lidt på de andres vegne. Der er nemlig rigtig mange dygtige steppere, som har deres bænk på laveste niveau. Hvis I er i tvivl om hvad jeg mener, så kig lige på nedenstående billede af tre stepbænke i de tre mulige niveauer:

Den øverste bænk på billedet er udgangspositionen, som er det laveste niveau. Den midterste bænk er sjovt nok det mellemste niveau og den sidste bænk er det højeste (som IKKE anbefales at steppe på!). Højderne kan let justeres ved at vende stepbænken på hovedet og tage “fødderne” af og sætte dem op eller ned :)

Hvis du selv er en af dem, som stepper på laveste niveau, så synes jeg en dag du skal prøve at udfordre dig selv og sætte den et niveau op! Man kan tydeligt mærke en forskel på pulsen, musklerne og energiforbruget. Det giver virkelig godt på forbrændingen med den ekstra højde. Men sørg lige for at vælge en dag, hvor du ikke er aaaalt for træt, for eller kan det let gå galt….

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *