Sixpack: status for uge 1+2

Så er det altså blevet fredag igen og det er tid til lidt status på sixpack-programmet.

Jeg har kæmpet mig igennem denne uge og har haft svært ved at overholde programmet fuldt ud. Det skyldes til dels at jeg i starten af ugen ikke havde min madvægt (for at skiftebatterier i sådan én skal bruges en lille skruetrækker, som jeg ikke havde liggende), Og så skyldes det også at jeg er faldet lidt tilbage til mit gamle mønster med at snacke og synde. Når jeg synder snakker jeg ikke om slik og chip og junkfood – langt fra. Min største last er mandler. Jeg e.l.s.k.e.r dem!
Men jeg er nu egentlig godt tilfreds med vægtforløbet for ugen, for sladderhanken viser tydeligt hvordan det går, når jeg ikke vejer min mad og snacker:

Efter uge 1+2 starter jeg så på næste del af iFORMs program, for uge 3+4. Her skrues ned for kulhydraterne (det har jeg så også gjort i uge 1+2) og frugt, men op for masser af grøntsager og lidt mere sundt fedt. Derudover skruer de også op for træningen. De rammer stadig ikke helt mit niveau, men jeg forsøger alligevel at skrue mit eget niveau endnu højere op – hvis tiden er til det! Jeg husker selvfølgelig at lytte til min krop, for er den udkørt kræver det en restitutionsdag, for jeg ønsker ikke at få skader!

 

Her er morgenmad og frokosten for min første dag på det “nye” program:

2 æg, 100 g ærter, 100 g rød snackpeber, 100 g appelsin og 25 g flad-mave brød

En halv avocado med en dl fromage frais

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og her er så updaten på maven. Synes det begynder at gå fremad :)

 

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

9 thoughts on “Sixpack: status for uge 1+2

  1. Hej :) Tak for en skøn blog!
    Virkelig inspirerende med dette mad- og træningsforløb.
    Tænkte på, hvor meget væske drikker du om dagen? Og drikker du kun vand eller også sodavand? :) Glæder mig til at følge dig!

    • Hej Marie-Louise :)
      Awww, tak for al den ros! :)
      Jeg drikker nok omkring to liter i løbet af dagen. Derudover drikker jeg også en del under træning, mængden her afhænger af træningsintensiteten og ikke mindst længden :)
      Jeg drikker kun vand og te. En sjælden gang ryger der også en kop kaffe ned :) Jeg kan ikke lide sodavand, så har faktisk altid været vant til at drikke en masse vand..

  2. Okay ;) Jeg føler mig ofte oppustet når jeg drikker så meget vand, måske det er en vanesag? For vil gerne begynde og drikke mere væske, tror også man får meget mere ud af træningen så :)

    • Jeg synes også godt jeg kan blive oppustet når jeg drikker meget vand sammen med et måltid, men jeg har ikke rigtig oplevet det i løbet af dagen.. Til gengæld er der mange madvarer, som kan gøre mig oppustet..
      Tror også du vil mærke en markant forskel på din træning hvis du får skruet dit væskeindtag lidt op :)

  3. Jeg elsker simpelthen de her indlæg! jeg synes det er så inspirerende at du viser din mad på den måde og lige kort opremser hvad det er der er på hvert billede :-) Jeg har virkelig fået inspiration til både morgenmad og snacks! det må du meget gerne blive ved med, også efter Sixpack programmet er færdigt :-)

    • Det er jeg virkelig glad for at høre! Tusind tak for din feed-back :)
      Glæd dig til i morgen, for der kommer et indlæg for hvad jeg har spist i går og i dag ;) Ellers, så poster jeg tit billeder på min instagram-profil, hvis det var noget :) Hedder fitspirationbloggersdelight derinde :)

      Ha’ en skøn mandag! :)

      • Jeps der følger jeg også med! :-) Men det er rart når du skriver antal gram osv. på, eller skriver hvad det egentlig er der ligger på tallerknen (fx troede jeg at ved din skyr m. appelsin lå en klat peanutbutter i midten, indtil jeg læste herinde at det var mandelsmør :-D )
        Føler mig helt vildt inspireret nu, og var lige nede og handle og lægge en masse lækkert og sundt mad i kurven inspireret af dine retter :-)

        • Haha, kan godt se hvad du mener ;) Det er ikke altid til at gennemskue ud fra billederne :)
          Åh hvor er det bare skønt at høre du bliver så inspireret! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *