Olieterninger

IMG_6167Jeg havde nogle krydderurter til overs, som ikke kunne holde sig ret meget længere. De blev derfor frosset ned sammen med lidt hvidløg og kokosolie (som jeg varmede op inden) og så en tur i fryseren med dem.
Når jeg så skal stege grøntsager tager jeg bare en terning op og kommer direkte på panden og vupti! :) Synes selv det er ret smart. Man skal dog lige huske at nogle olier har lavere frysepunkt end andre (f.eks. vil rapsolie ikke fryse helt ved -20 grader i fryseren – taler af erfaring..)

Ikke-navngivet-1

 

Ikke-navngivet-1

 

 

 

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

11 thoughts on “Olieterninger

  1. Spændende sixpack-projekt du har i gang :) Er selv i gang bare med lidt andre metoder (dog ligner det ret meget iforms) baseret på på en del mufa fedt og protein og meget få kulhydrater. Foreløbigt kan jeg mærke det giver pote, men har desværre en anelse fedt på den nederste del af maven og det er bare svært at komme af med. Har du en ugentlig snack-dag eller kan du sagtens klare det uden?

    • Jeg er desværre stoppet på sixpack-programmet, da jeg den sidste periode har været halvsyg og derfor ikke haft mulighed for at presse min krop så meget :( Jeg glæder mig dog helt vildt til at komme tilbage på sporet og har tænkt mig at gøre lidt på samme måde som dig :)
      Da jeg fulgte sixpack-programmet havde jeg nogle enkelte tidspunkter hvor jeg fik noget fy-fy (så som kage eller slik). Jeg forsøgte dog så vidt muligt at kompensere med ekstra træning den dag. Jeg synes dog, at det er vigtigt at overveje med sig selv om man har brug for en snack-dag for at undgå at man kører død i projektet. Det gælder om at bevare motivationen og gejsten :)

      • Ja præcis. en enkelt dag burde ikke ødelægge det store. jeg er lidt overrasket over hvor svært det er men bøvler også med at finde ud af om man skal have mufa til hvert måltid ellee ej. Og god bedring til dig :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *