November challenge

Der er en måned til det officielt er tid til julehygge! Jeg ved at jeg får problemer med at holde mig fra julelækkerierne, men det skal der også være plads til! Og hvis det så er nogle af de lidt sundere (men bestemt ikke kaloriefattige) alternativer som dem her jeg lavede sidste år, så går det nu nok også :)

Men inden alt julehygge kommer på dagsordnen, så har jeg givet mig selv et par udfordringer, som jeg håber måske kan inspirere jer til at hoppe med på? :)

I november måned hedder den NUL sukker og usunde ting til mig (frugtsukker fra frugt er dog helt i orden). Det vil sige, ingen sukker (eller kunstige sødemidler), slik, kage, chips, fastfood og alkohol. De tre sidste får jeg heldigvis ikke noget problem med, da de alligevel aldrig indgår i min kost. Til gengæld har jeg ikke været en engel når det kommer til de tre første og sukkerdjævlen indeni mig skriger på “mere!” når jeg først har brudt min gode cirkel. Så nu er det bare en kold tyrker og sund november! :)

Allerede fra morgenstunden får jeg testet min viljestyrke, da jeg lige om lidt skal mødes til brunch på Café Cross, men jeg holder mig fra honningen på den græske yoghurt samt de tørrede frugter og selvfølgelig også nutellaen ;) S¨altså, hvis jeg kan holde til i dag, så kan jeg sagtens resten af måneden – og det kan I også ;)

Jeg vil dog godt være fej og allerede nu sige, at den 29. november, der har min veninde fødselsdag. Den dato har jeg skrevet i min kalender for lang tid siden og har lovet hende at bage en kæmpe kage og være festlig den dag. Så lige præcis den dag, der må jeg godt :) Jeg prioriterer altid en sund livsstil fremfor fest og farver i weekenden og det betyder desværre også at jeg ikke ser mine veninder så tit, som jeg egentlig gerne ville. Så den dag er mine prioriteringer vendt rundt :)

novemberchallenge

 

For at der også kommer lidt trænings udfordring indover, så har jeg sat mig et mål sammen med min træningsmakker Susan. Vi vil gerne kunne holde et tempo på løbebåndet der hedder 22 km/t i 1 minut. For at kaste sig ud i det, så kræver det selvfølgelig at man har varmet godt op inden og er sikker på at man formår at hoppe af og på et løbebånd. Det har vi øvet rigtig meget på de interval-løbehold vi går til i Fitness World. Det er også her inspirationen kommer fra. Susan har nemlig på de løbehold formået at få den op på de 22 km/t og holde den i 20 sekunder. Jeg er derfor ikke sikker på om vi når i mål, men det er under alle omstændigheder en udfordring som i den grad kommer til at presse mig og mine ben :)

 

Hvad siger I til mine udfordringer? Er det noget I har mod på eller måske lave jeres egne? :)

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

26 thoughts on “November challenge

  1. Sikke et sammentræf! Jeg er personligt selv ved at være i mål med et vægttabt(mangler kun de sidste 5 kg), og mit klare mål er da at være færdig så jeg også kan hygge lidt i December! Det er super fedt at jeg så får muligheden for at følge med her på bloggen! God måned til dig :-)
    //Helene

  2. Jeg er frisk! jeg mangler stadig at tabe 2 kilo inden min ferie d. 24 november. Og har os ret svært ved at holde mig fra lysten til slikket pt. Så indtil min ferie er jeg med! :D

  3. En sund krop er uhyre vigtigt – og det ved jeg at du allerede har. Ydermere er det væsentligt med et “sundt sind”… Jeg tror jeg ville have svært ved at prioritere en gulerod og en løbetur foran mine nærmeste? Det er jo muligt at være sammen med veninderne uden at kaste sig over søde sager og fede madvarer ? :)

    Men tager hatten af for dig – jeg tror jeg vil hoppe med på vognen – meeeen har lige en date i aften med 5-retter og vinmenu i selskab med dejlige veninder, så starter i morgen ;) (Kliché)

    Varme hilsner

    Stine – en fast læser som synes du gør det godt ! :)

    • Kan sagtens følge dig. Jeg hygger mig nu også med familie og venner, hvor jeg både kan spise sundt eller usundt for den sags skyld. Jeg har bare erfaret, at jeg ikke synes det er sjovt at tage til fester og være ædru. Det er fint nok i starten, men på et tidspunkt så orker jeg bare ikke mere. Derfor har jeg valgt at hoppe den slags weekend-aktiviteter over. Og så er det klart at når mine veninder stadig hygger sig med det, så kommer jeg jo til at fravælge dem og prioritere morgentræning osv. i weekenderne. Jeg er dog så heldig at jeg gennem træning har mødt en masse skønne mennesker og derfor oftest træner sammen med nogle :)

      Jeg håber du hopper med på vognen og at du i fuld drag nød din aften! Det lyder da for lækkert! :)

  4. Den hopper jeg med på! Jeg vil dog også have en enkelt undtagelse, da jeg skal sushi og champagne event en enkelt fredag i november, men ellers vil jeg da helt sikkert prøve! :)

  5. Jeg hopper med på vognen. Dog vil det helt sikkert blive rigtigt hårdt.
    Jeg er først begyndt at træne for 3 uger siden og kæmper stadig med at holde mig fra de søde sager, især fordi det ofte er nemt.
    Håber jeg kan holde det :)

    • Jeg håber også du kan holde det! :) Skønt at høre, at du er gået i gang med træning. Husk at starte langsomt ud, så du ikke bliver ramt af skader. Selvom man oftest er meget ivrig i starten, så resulterer det desværre for mange i overbelastningsskader såsom skinnebensbetændelse.

  6. Altså – jeg synes du bruger begrebet ‘brunch’ lidt løst, kl 9 er altså morgenmad! ;-) dit A-menneske
    OG jeg så desvææærre først denne challenge efter jeg allerede havde spist en masse nutella i morges! (at have hørt om det tæller ikke)

    Men lyder som en god ide, jeg kan godt ikke holde mig fra sødemidler – men rigtig sukker kan jeg godt være med på! :-D
    Derudover er jeg i den grad med på løbeudfordringen !!! Yes

  7. Jeg sad lige med en chokolade, jeg skulle til at åbne, da jeg læste dette indlæg. Jeg nåede den at lægge tilbage på bordet og tænke. Nej! OG go for den her måned, for den skal være sukkerfri.

    Sidste år holdt jeg nogle uger sukkerfri med stor succes og havde faktisk overvejet det her i november, fordi der var gået lidt for meget hygge i mig på det seneste med chokolade.
    Så jeg siger tak for at du sparkede mig ud i denne udfordring for den skal lykkes og jeg har også tænkt mig at tage en weekend, hvor det er tilladt med sukker, hvor jeg skal på tur til københavn og her vil jeg have muligheden, men jeg kan jo blot lade være, hvis det er!

    Kærlig hilsen og god weekend
    fra
    Betina
    //tidl. blogger på healthmyway, der netop har skiftet navn til Sund lykke

  8. Frisk udfordring/opfordring – det skal du nok klare :-) Jeg har heldigvis fået sluppet sukkermonstret fri og det er virkelig en befrielse. Jeg synes det er sjovt, at inden man ligger kosten om synes man, at det er en straf at leve sundt, når så man har lagt om, så opdager man, at det rent faktisk er en straf at leve usundt.

    Rigtig god november og pøj, pøj til alle, der vil slippe sukkermonsteret :-)

    PS.: og selvfølgelig også med løbeudfordringen.

    • Åh, det er så skønt at være sluppet fra det! Ja giver dig helt ret! Det er virkelig spøjst. Der var et tidspunkt hvor jeg ligefrem fik det fysisk dårligt når jeg havde spist slik. Det var som om min mave sleeet ikke kunne tolere det.

      Glæder mig til at høre en opdatering på løbeudfordringen :)

  9. Pingback: Græskarpandekager |

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *