Motivation

Motivation – et emne jeg mange gange har haft oppe at vende på bloggen og som egentlig var hele mit grundlag for at starte bloggen. Jeg ønskede at kunne fastholde min daværende høje motivation for min træning (tilbage i julen 2012). Siden dengang har størrelsen motivation varieret en hel del for mit vedkommende og på mange måder ændret sig. Jeg fokuserer ikke i nær så høj grad på hvad mit spejlbillede viser, men i stedet går jeg op i hvordan det føles at være mig i min krop. Og det føles virkelig godt for tiden :) Jeg er glad og tilfreds med hvad min krop kan, hvilket jeg tror påvirker min motivation lidt. Den er nemlig ikke så høj, som den tidligere har været. Men helt ærlig: “og hvad så?”. Det er jeg ikke flov over – tværtimod, så forsøger jeg faktisk at respektere, at sådan har jeg det lige nu. Og det var egentlig også hele grundlaget for dette indlæg. Jeg ser nemlig (efter min mening), lidt for ofte erklæringer på Instagram fra folk, der har mistet deres motivation. Fremstillingen er typisk enten undskyldende eller ked af det. Det synes jeg ærlig talt er lidt ærgerligt. Det er jo helt naturligt at motivationen går op og ned, men jeg synes ikke det er noget man bør være flov over. Kan godt forstå at det kan være enormt frustrerende, men samtidig tror det er et tegn fra ens krop om at der måske er andre ting, der bør prioriteres højere i en periode. Jeg kan i hvertfald se et tydeligt mønster ved mig selv, der viser at når jeg har travlt, så falder min motivation. Så bliver træning en pligt – og så gider jeg ikke træne.

Når det så er sagt, så bruger jeg da også selv kræfter på at motivere mig. For i nogle tilfælde, så handler det også bare om at være “faldet af hesten” – og så gælder det blot om at komme op igen hurtigst muligt ;) Her ved jeg, at en løbetur nemt kan få min motivation tilbage. For den følelse jeg får i kroppen under og efter, den er simpelthen så fantastisk, at det bliver jeg næsten helt afhængig af :) De sociale medier kan i allerhøjeste grad også motivere mig – både dem jeg følger og ved selv at lægge noget op. Derudover er musik og ikke mindst struktur i træningen vigtige faktorer for mig :)

loberen

Tine-Vieland-Jensen Follow on Bloglovin’ // Facebook // Instagram 

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

One thought on “Motivation

  1. Det er et rigtig godt indlæg, og jeg er vild med linjen ”Jeg fokuserer ikke i nær så høj grad på hvad mit spejlbillede viser, men i stedet går jeg op i hvordan det føles at være mig i min krop.”

    Det er en rigtig god måde, at se det på – og det forsøger jeg også – selvom jeg har taget mindst 10 kg. på :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *