Morgenmad?

Jeg er kørt lidt død i mine morgenmadsrutiner på det seneste. Kender I det? :)

Jeg har i virkelig lang tid spist skyr oprørt med proteinpulver og vand med en eller anden form for topping på. Det er også super lækkert, men jeg har spist det i snart tre måneder og er som sagt kørt lidt død i det. Så jeg tænkte at jeg lige kunne udnytte at jeg har så skønne læsere, der virkelig tit inspirerer mig! :) Så hvad spiser I?

Jeg har for sjov lavet en lille afstemning nederst på siden for at høre hvad I mon spiser – kunne være sjovt hvis I havde lyst til at lege med! :) Man kan sagtens vælge flere punkter.

IMG_8170Skyr rørt med vaniljeproteinpulver med frysetørrede bær og lakridsgranulat på toppen.

IMG_8266
Skyr rørt med vaniljeproteinpulver med frysetørrede bær, ribs, pastacienødder, valnødder og acaipulver på toppen.

IMG_8730
Skyr rørt med crispy cookie proteinpulver med frysetørrede bær og kakaonibs på toppen.

[poll id=”2″]

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

33 thoughts on “Morgenmad?

  1. Jeg spiser 50 gram glutenfri havregryn lavet til grød med vand og så et scoop proteinpulver (enten chokolade, vanilje, hindbær eller cookie smag) og en form for frugttopping (bær, æble) og noget fedt i form af enten peanutbutter (virkelig godt med chokolade proteinpulver!) eller hakkede nødder. Til variaten med æble er kanel henover også super lækkert. Det kan virkelig varieres meget og jeg er endnu ikke blevet træt af det :D

    Anna – http://wonderwomanwannabe.dk

    • Jeg er også kæmpe fan af grød, men jeg må indrømme, at jeg ikke synes kombinationen med proteinpulver falder i min smag. Hvilket egentlig er lidt skørt når nu jeg normalt kan lide det i alt ;) Men det lyder som en rigtig luksus morgenmad du får :) Kan være jeg skal give det en ny chance ;)

  2. Jeg spiser enten skyr med frugt og 30 g sund müsli og lidt hørfrø. Ellers spiser jeg havregrød med 50 g æggehvider, og lavet på skummetmælk og vand. Det drysser jeg med kanel og æbler i tern.

    PS. Jeg kan ikke trykke på din afstemning, jeg ved ikke om det bare er min computer der driller. :)

    PPS Jeg er tosset med din indgangsvinkel til motion og sund kost, det er en skøn blog at følge. Jeg kunne måske godt tænke mig et indlæg om motivation – om hvordan du holder dig motiveret? Jeg er selv i en periode hvor jeg ikke kan få numsen op af sofaen, og det frustrerer mig voldsomt.

    • Dine morgenmadsrutiner kunne ligeså godt have været mine – det er nemlig også de to typer jeg oftest tyer til ;) Men har af en eller anden mærkelig årsag ikke haft lyst til grød i lang tid :( Mon ikke det nok skal vænne tilbage ;)

      Tusind tak for dine søde ord :) Det varmer virkelig at høre!
      Jeg har faktisk for nylig skrevet et indlæg, men eftersom jeg selv kort efter oplevede et kæmpe motivationsdyk, så kunne det faktisk være meget relevant at tage op igen :) Men kort kan jeg nævne to nøgleord for mig: mål og træningsmakker. Det har jeg erfaret er det der virkelig holder mig til ilden :)

  3. 2 æg, 1 stykke rugbrød, 1 gulerod og 1/2 æble. Og kaffe/te og et glas vand :-). Min søde kæreste står op lidt før mig og vækker mig først når han har lavet maden, har vidst været meget heldig med ham :-)

  4. Smoothie lavet på lidt blåbær, et scoop vanille proteinpulver, en skefuld hørfrøolie og lidt vand. Det har jeg “spist” de sidste 2 år! Har ikke den vilde appetit om morgenen, og det er nemt når man også har en flok børn der skal ud af døren. Jeg er mæt indtil min middagspause kl 11.30.

  5. Har i en lang periode spist 1 banan med 30g havregryn og Youghurt.
    Prøver at holde lidt igen med kulhydraterne for tiden, så lige nu står den på 2-3 skiver kalkunbacon på panden og 2 æg på panden bagefter:-)

  6. Jeg kan heller ikke stemme i din afstemning :-(
    Lige i øjeblikket spiser jeg efter en bestemt kostplan, så derfor får jeg 2 æg hver morgen, tilberedt som jeg nu har lyst til – f.eks. som scrambled eggs, hvor jeg så også blander friske spinatblade og tomat i. Eller tilberedt som en omelet eller bare spejlæg. Ofte får jeg en stegt kyllingepølse ved siden af (eller andet kød) + grøntsager. På dage hvor det skal gå hurtigt, spiser jeg skyr med bær som topping :)

    • Jeg er nu også kæmpe fan af æg og tilbereder dem også tit på dine måder! :) Jeg får dog oftest mine til frokost, da jeg ikke er så vild med kødpålæg ;)

  7. Lige i øjeblikket er jeg fan af koldskål med frugt og hjemmelavet müsli. Det smager bare SÅ godt om sommeren!
    En af mine andre favoritter er glutenfri havregryn lavet til grød med en masse kanel og lidt chokoladeproteinpulver i. På toppen smider jeg banan og Waldenfarms chokoladesirup. Det er unguilty pleasure!

  8. Jeg spiser low carb, så enten kylling/laks + et æg + salat, to-tre æg + grønt æg bliver også tit erstattet af en avocado eller skyr medhjemmelavet low carb müsli + evt. halvt æble, frysetørret bær el. nibs.

    Så har jeg energi til dagen :-)

  9. Heysa, afstemningen er vist kaput :)

    Jeg spiser selv ofte bare gryn med lidt bran flakes og choko musli, men vil gerne cutte lidt så tænkte jeg ville give din skyr morgenmad en chance :) Men jeg sys godtnok det var en drøj omgang at komme igennem. Hvilke mængder bruger du af skyr, vand og proteinpulver?

    Tak for en rigtig god blog :)

    • Åh ja, den dumme afstemning havde jeg ikke ret meget held med, hva? ;)
      Åh ja, hvis ikke den blandes op med vand så er den noget tør i det ;)
      Jeg bruger 1 dl skyr, 20 g proteinpulver og lidt under 1/2 dl vand. Først rører jeg skyren med proteinpulver indtil der ikke er nogle klumper og så tilsætter jeg vandet lidt ad gangen under omrøring :)
      Alt afhængig af hvilket mærke proteinpulver du bruger kan det godt være mængden skal nedjusteres. Jeg bruger Bodylabs, der ikke indeholder nær så mange tilsætningsstoffer som f.eks. dem fra FitnessGuru og derfor bliver den ikke for sød af de 20 g :)

  10. Jeg eeeeeelsker morgenmad, det er virkelig mit favoritmåltid! Jeg prøver altid at variere min morgenmad, men det bliver ofte i det samme baner som du, skyr rørt med proteinpulver og derpå topping. Men du får lige min favorit variation med på vejen. Selvfølgelig “skyr”, rørt med vaniljeproteinpulver, steviasukker og lidt vaniljepulver. Topping revet æble, en klat crunchy peanutbutter og lidt kakaonibs. Mums filibaba! Derudover er jeg ret vild med havregrød igen rørt med proteinpulver, eller hvis jeg skal forkæle mig selv og har tid til det, så er der næsten intet der overgår hindbær proteinfluff toppet med lidt nødder, banan og bær eller banan-proteinpandekager… (årh bliver helt sulten igen nu, selvom jeg lige har spist morgenmad :-P )

    • Åh, du gør mig helt lækker sulten! Det lyder simpelthen for lækkert alt sammen! :) Meget af det er noget jeg har prøvet, men sikken god idé med revet æble i skyr – og proteinfluff er simpelthen for lang tid siden jeg har lavet. :)

  11. Jeg bare altid pandekager om søndagen til resten af ugen, og så spiser jeg dem om morgenen med yoghurt (evt. skyr), bær, og nogle gange honning eller müsli. Super lækkert!

  12. Havregrød med revet gulerod i og kardemomme. Toppes med skyr, æble, banan, rosiner, morbær eller kokos. Hvad man nu lige har lyst til. Kombinationen med revet gulerod i havregrøden gør at jeg holder mit mæt meget længere.

  13. Jeg varierer meget imellem forskellige hjemmebagt brød uden hvede, rug og byg, da jeg følger low fodmap for en irr. mave. Havrekokosæg, chiagrød, omelet eller laktosefri yoghurt naturel med drys af lidt havregryn, spelt og frysetørrede bær, evt. også kakaonibs, når det skal være ekstra lækkert.

    • Du bliver vist nødt til at forklare mig hvordan du laver kokosgrøden? :)
      Jeg har også været vegetar i 2 år – kan faktisk stadig glemme at tænke kød ind i mine daglige måltider, men så bliver jeg nu hurtigt mindet om det af mine kødelskende kæreste ;)

  14. Du kender nok allerede Anne Sofies blog Work out with me. Hun har nogle supergode morgenmadsopskrifter på alt fra sunde pandekager, omelet, müsli til smoothies, grød og meget andet. Der finder jeg tit inspiration.
    Og en opskrift som jeg personligt elsker er scrambled eggs med spinat og rødløg:
    – På en varm pande kommes lidt olie, salt, peber og gurkemeje på. (man kan med fordel spice det mere op)
    – Et halvt rødløg skåret i meget tynde skiver steges lidt på panden.
    – Pisk to æg i en skål, bare så blommen og hviden er rørt sammen.
    – Flyt løgene ud i kanten af panden og hæld æggene på panden.
    – Rør til æggene er ‘scrambled’.
    – Når æggene er stivnede eller hvad man skal kalde det, bland da det hele på panden og tilføj frisk spinat.
    – Rør til spinaten er faldet sammen.

    Cherrytomater, der lige er skåret over en halv gang er virkelig også lækkert i, bare put det på panden sammen med spinaten, så det ikke får så længe. Jeg plejer at spise det på et ristet stykke rugbrød og med citronsaft på.
    Håber at det giver noget inspiration!

    • Ja du kan tro jeg kender Anne Sofies blog :) Hun er simpelthen en skøn pige :)
      Opskriften på dine scrambled eggs bliver jeg simpelthen nødt til at prøve! Tusind tak for den :)

  15. Jeg plejede at spise skyr rørt med proteinpulver og så en masse lækker topping. Men det gik jeg også død i. Nu spiser jeg enten 1 banan blendet med proteinpulver, 2 æg og noget kardemomme, og stegt som en pandekage. Eller 1 æble i tern, med vaniljeskyr (skyr rørt med isis sød og vaniljeessens) og 1 stk. mørk chokolade og nogle mandler, også 1-2 æg ved siden :-) Det er virkelig lækkert, og smager lige så godt som “normal” abemad :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *