Mød Trine Nielsen

Jeg har glædet mig rigtig meget til at præsentere jer for Trine. Hun er nemlig en rigtig sej teenagepige, som har taget en stor beslutning. Hun stiller nemlig op til World Beauty Fitness & Fashion Inc. (WBFF) i kategorien Bikini model, som finder sted på lørdag (6.april).
Jeg bliver utroligt motiveret og inspireret af kvindelige atleter. Den vilje og metale styrke det kræver – det kan man da ikke andet end tage hatten af for! Men læs med her og se hvor meget det kræver at stille op :)

1.

Hvornår besluttede du dig for at stille op til WBFF og hvad var dine overvejelser inden?

Jeg besluttede mig for at stille op til WBFF i sommeren 2012, da jeg var ude og se showet i min hjemby Sønderborg. Det var på det tidspunkt, hvor jeg trænede en del og spiste sundt, men manglede at kunne vise det frem andre steder end bare på stranden. Der gik nogle måneder, hvor jeg var inde og læse en del om det og hvad det krævede. Spørgsmålet var bare, om jeg var god nok til det? Efter længere tid og al den fascination af denne form for sport, gjorde at jeg bare blev nød til at få beskæftiget om jeg skulle/kunne gøre det, så jeg kontaktede Youssef Badran som styrer WBFF i Danmark. Vi mødtes samme dag, og fandt hurtigt ud af at jeg skulle stille op i 2013! Så jeg har nu siden november trænet op til min store dag, d.6 april i koncertsalen i Tivoli.

3

Har du altid trænet meget eller hvad fik dig til at begynde?

Jeg har altid været en sporty-pige. Jeg startede med håndbold da jeg var 6 og spillede det i ca.10 år, men det blev til for meget tøse-fnidder og ikke nok udfordringer til mig. Jeg valgte så boksning i stedet, og der gik ikke langtid før, at jeg var klar til min første diplomskamp. Igen fandt jeg ud af at denne sport ikke var noget for mig, det var ikke så ”ekstremt”, som jeg ønskede det. Hvor i ”ekstremt” mener jeg, at det var mest kun sporten du skulle fokusere på, det var ikke hele ens livstil man lagde i det. Der var stadig mulighed for at gå i byen, og stadig kunne gøre det godt i bokselokalet. Jeg manglede en udfordring, der gjorde at jeg blev nød til at ligge liv og sjæl i det. Derfor blev jeg meget hug på sundhed, og blev meget fascineret af de former man kunne få ved styrketræning – hvilket jeg synes er det pæneste en pige kan have. Der opdagede jeg, konkurrencen WBFF.
Noget ved denne sport som jeg elsker er, at du ikke er så afhængig af andre. Hvis jeg har tid til at træne torsdag morgen, i stedet for torsdag aften, så er det dét jeg gør. For mig, er dét at være i fitnesscentret med musik i ørerne mit frirum.

2 

Hvordan en typisk træningsuge ud for dig?

En typisk træningsuge for mig, står på træning alle hverdage og i weekenden holder jeg weekend! Men jeg styrke træner alle dage, splittet op med 1-3 forskellige muskelgrupper.

Mandag: upperleg – underleg – abs

Tirsdag: chest – biceps

Onsdag: abs – HIIT

Torsdag: back – glutes

Fredag: shoulders – triceps

Dette er et program jeg har fået af Youssef, da han er min coach. Om onsdagen træner jeg noget der hedder HIIT, som også er interval træning. Det gode ved HIIT, er at det ikke tager langtid, og du sætter din forbrænding bliver øges de næste 48 timer. Hvis du sammenligner med normalt løb på løbebåndet, så tager det længere tid og du forbrænder kun det, som du forbrænder under løbet.

1

Hvordan holder du motivationen oppe?

Når jeg træner motiverer det mig at jeg kan se forandringer med min krop, hvordan jeg kan forme den ved at spise på en bestemt måde og træningen i fitnesscentret. Når jeg er i centret sætter jeg altid noget musik på, som gør mig glad og noget der er gang i. Især når min ynglings sang på playlisten kommer giver jeg dét ekstra og motivationen er høj! Når jeg træner tager jeg altid tøj som passer med, at jeg kan se den muskelgruppe som jeg skal træne – mest for at kunne se de fremskidt der sker. Fx når jeg træner biceps, har jeg altid en tanktop på.

Hvad finder man altid i dit køleskab?

KØD! Nu da jeg har været på diæt har jeg spist mere kød en jeg nogensinde før har gjort.

2

Hvad spiser du typisk i løbet af en dag?

Nu da jeg er på diæt, består næsten alle mine måltider af kød. Diæten er lavet af min coach Youssef Badran, den går ud på at jeg i 4 dage næsten ingen kulhydrater får, men en masse protein og fedt.
Hver fjerde dag skal jeg have en af mine ’’refeeds’’ da mine depoter af kulhydrat komplet er tømt, sammen med en stor brøkdel vand fra kroppen. Når kulhydraterne i min kost er på så ultra-lavt et niveau, vil de enzymer der kan omdanne kulhydrat til fedt, stoppe med at blive produceret. Det vil sige, at det på nuværende tidspunkt næsten er umuligt for min krop, at omdanne kulhydrat igennem kosten til fedt. Min krop er gået over et i såkaldt ketogenisk stadie. Det vil sige, at min krop primært vil omdanne fedt til ketoner, som den forbrænder. Jo flere dage jeg kører på min kostplan, jo mere vil min forbrænding også falde og til sidst ramme et plateau (MEGET simpelt forklaret). For at undgå det, har kroppen brug for et boost til at sætte gang i systemet så jeg kan holde mine depoter og forbrænding i top. Det er her mine “refeeds” kommer ind i billedet. Under de refeeds laver jeg altid lækker mad til mig og familien. Jeg går stadig op i at det er kvalitet mad, og at jeg ikke bare propper mad i mig.
Min diæt er grundlæggende bygget op på principperne i ”the carb-nite solution’’.

Under min diæt har mine hverdage set således ud:

Meal 1

  • MCT
  • Whey- isolat
  • Kaffe

Meal 2

  • Oksekød
  • Spinat

Meal 3

  • Kylling
  • Mandler

Meal 4 (Efter træning)

  • Leucine
  • Whey-isolate
  • Creatine
  • Koffeine

Meal 5

  • Frit valg af kød eller fisk
  • Kokosolie
  • Fiskeolie

Meal 6 (Inden sengetid)

  • Whey-isolat

Jeg har så de sidste uger været klar til at stå på scenen, så der blev tilføjet nogle bananer og valnødder, så jeg kan holde vægten.

2

Hvad gør du når du får lyst til noget usundt?

Jeg har gennem diæten lært at leve uden slik, og det vil jeg også bagefter. Det bedste jeg nogensinde har gjort, er at jeg har udelukket gluten, mælk og slik i min kost. Dette har givet mig et resultat i, at jeg ikke har så humørsvingene, jeg føler mig mere let i kroppen og kan gå med god samvittighed over at min krop elsker mig for at jeg tænker over hvad jeg propper i mig. Men hvis jeg har lyst til noget usundt, så tager jeg et tyggegummi ellers finder der andre lækre alternativer som fx daddelkugler, nogle af mine egne dessert opskrifter. Hvis jeg har lyst til et stykke slik, så stiller jeg mig selv det spørgsmål – Trine, bliver du mere glad af at tage dét stykke slik? Men man skal ikke blive fanatisk, hvis jeg virkelig har lyst til dette stykke slik, så skal jeg da også give mig selv lov til det – bare det ikke bliver for tit, og det er dét der ofte går galt.

 

Tusind tak til Trine! Jeg kan desværre ikke se showet, men jeg krydser fingre for hende på lørdag! Hvis I vil se mere til Trine, så kan hun findes på instagram under navnet trinexnielsen 

De flotte billeder af Trine har jeg fået lov til at låne af Caroline Sternsdorf fra hendes Facebook-side, som I kan finde lige her

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

5 thoughts on “Mød Trine Nielsen

  1. Jeg synes ærligt talt det er skræmmende at Trine selv beskriver at hendes krop er i ketose – en tilstand som er rigtig usund, og som både øger risikoen for kræft, ændrer i hormonbalancen og sætter nyerne på kraftigt overarbejde.
    Hatten af for det hårde arbejde, men det er altså ikke noget jeg ville byde min krop.

  2. Hun er da for MEGA sej! Giver virkelig stor inspiration til mig, selvom jeg bare gerne vil træne på nomalt plan for at få en stærk og slank krop :) Men stor respekt herfra!

  3. Hold da helt fast en flot krop! Man kan se, at der er lagt en masse arbejde i den, det er den flotteste krop jeg længe har set! Super meget respekt til Trine, jeg ville ikke selv kunne lægge så meget tid i det og give afkald på alkohol, kulhydrater og slik i det omfang hun gør.

  4. Julie, du tager ganske fejl. Med mindre man lider af en tilstand hvor kroppen har svært ved at udskille insulin (såsom diabetes I, hvilket jeg personligt ved at Trine ikke lider af) vil man aldrig nå et B-OHB (vurderet til >15mM til de nysgerrige) niveau som på nogen måde er livstruende ved blot at spise nævneværdige kulhydrater hver 4. dag, i det at bugspytkirtlen nok skal sørge for at opretholde insulinniveauet når behovet er der.

    Hvis man er i tvivl om hvorvidt det er sundt eller ej skal man bare tage et kig på inuitterne. De lever stort set kun af protein og fedt, da de simpelthen ikke har adgang til andet, og deres generelle sundheds-niveau er jeg ganske sikker på ligger en del højere end det gør i Danmark.

    Til dem som stadig er i tvivl kan jeg pege jer i retning af et studie (DOI: 10.1007/s11745-008-3274-2), som dog kræver at I har adgang til elektroniske tidsskrifter i en eller anden facon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *