Mød Anna Eiholm, del 2

Så er vi kommet til anden del af interviewet med Anna Eiholm. Denne gang handler det om hendes kostvaner :)

Hvad finder man altid i dit køleskab?

Skyr, hytteost, æg, frugt, gulerødder, hjemmelavet humus, daddelkugler, nutella og asti. Jeg er en sucker for skyr og spiser det min. én gang dagligt. Psssst: Opskriften på de syndige (men sunde) daddelkugler, kan du finde på min instagram-profil (annaeiholm).

1

 

Hvad spiser du typisk i løbet af en sund dag?

Morgenmad: En skål skyr med en håndfuld rugflager, lidt hørfrø, et par hakkede mandler og noget frugt eller frosne bær. Dertil drikker jeg som det allerførste når jeg vågner et stort glas iskoldt vand, for at sætte fordøjelsessystemet i gang.

1

Formiddag: En stor kop the (lige for tiden er jeg helt vild med lakridsrods-the) og et par gulerødder med humus til – eller evt. et stykke frugt

2

Frokost: 2 skiver knækbrød/4-6 rugstave med laks/hytteost/avocado/peanutbutter, et par tomater, en rød snackpeber og nogle gulerødder (hvis jeg ikke er i skole, kan det være omelet eller en lækker salat)

3

Eftermiddag: En håndfuld mandler blandet med tørrede tranebær/gojibær/morbær/rosiner, knækbrød/bolle eller to riskiks med peanutbutter og banan og et stykke frugt

4

Aften: Min aftensmad varierer utrolig meget, da jeg elsker at eksperimentere med diverse opskrifter jeg selv finder på, eller bliver inspireret til at prøve fra forskellige madblogs. Men en hovedregel for mit aftenmåltid er at halvdelen af min tallerken består af grøntsager. Det kan enten være kogt broccoli, blomkålspandekager, en blandet salat, rodfrugter eller blot gulerodsstave. Dertil bestræber jeg mig på at få noget protein, enten i form af bønner, æg, falafel eller kylling eller oksekød. Kulhydratkilderne i min aftensmad består primært af kogt perlespelt/bulgur, fuldkornspasta eller ex. tortillawrap.

Ikke-navngivet-1

Sen aften: En lille skål skyr med kanel og mandler og en stor kop the. Alt afhængig af, hvor meget jeg har trænet og spist i løbet af dagene, er det ofte dette måltid jeg justere op/ned eller undlader.

Jeg forsøger at følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger og tager udgangspunkt i de 8 kostråd – men jeg er helt klart også utrolig inspireret af paleodiæten lige i øjeblikket og eksperimenterer en del med nogle af diætprincipperne inden for denne livsstil. Jeg bestræber mig på at få min. 600 g grønt om dagen suppleret med et par stykker frugt, slukker tørsten i vand, spise fiberrigt og få mine proteiner. De dage jeg træner bodyfit eller anden styrketræning supplerer jeg min kost med 1-2 scoop proteinpulver mixet til en shake.

2

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

12 thoughts on “Mød Anna Eiholm, del 2

    • Åh, det er jeg glad for du synes :) Har egentlig bare fået inspiration fra studiet og mine praktikker – men kan godt se, nogle af principperne stemmer overens med Bitz og Astrup :)

  1. Det ser altsammen mega lækkert ud og minder egentlig også utrolig meget om min egen kost – så jeg må jo ikke være helt gal på den ;-) Forresten hvor finder man dig på instagram? (de dadelkugler må jeg bare smage)

    • Jeg kommer indimellem lidt friske spinatblade, rødløg eller hakket peberfrugt i :) og ellers bare æg, salt og peber og en sjat mælk.. Vil man lave en sød omelet kan man droppe salt/peber og komme kanel i og en halv banan.. Det er super til morgenmad :)

    • Hvis vi regner os frem til samme billede – er det nogle quinoa’bites :) som laves på panden med quinoafrø og andre kerner og lidt tørret frugt og noget honning :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *