Min kostplan i billeder

I var en hel del som efterspurgte et indblik i min kostplan. Kostplanen har min skønne træningsmakker Susan stået for (hun har faktisk netop fået en hjemmeside, som jeg synes I skal kigge forbi: levsundt.com)

Jeg har taget billeder af samtlige måltider de sidste par dage, som jeg håber kan give jer et lille indblik i kostplanen. Jeg spiser seks måltider om dagen og drikker 1/2 l vand til hver. Min kostplan tager højde for min træning, hvor jeg både har styrketrænet  mandag og tirsdag eftermiddag i denne uge og derfor har min eftermiddagssnack bestået af en proteinshake, men det kan I se nedenfor.

Vi lægger ud med mandag:

04.08.13

04.08.13.2

Jeg havde en spidskål i køleskabet som skulle spises, så det bar dagen vidst lidt præg af. Derudover fandt jeg ud af at en skyrdressing med limesaft, urtesalt, et par dråber stevia og selvfølgelig skyr er vildt lækkert! Det kan virkelig anbefales :)

Og så blev det tid til i hvad jeg fik i går, tirsdag:

05.08.13

05.08.13.2Aftensmaden skulle egentlig have været chili con carne, men jeg havde glemt at købe bønner, så i stedet kom der lidt ekstra hakket tomat i. Portionen ser ret stor ud, men består faktisk kun af 100 g hakket oksekød. Og lige en anden note til tirsdagens mad, jeg spiser normalt ikke så tit banan som I ser i ovenstående, men aftensnacken skulle bestå af milkshake på jordbær og mango, men da jeg ingen mango havde, så blev den byttet ud med en frossen banan og blendet til den lækreste is. Ammenam!

Jeg har valgt også at vise mine tre første måltider for i dag også. Det er egentlig mest for at vise, at jeg ikke kun spiser skyr til morgenmad og at en af de ting som Susan har haft fokus på ved mig, var at jeg begyndte at gøre mere ud af mine frokoster. Jeg kan nemlig ikke lide kødpålæg og har derfor aldrig været særlig stor fan af frokost som barn. Det er desværre en vane der har fulgt med mig, men som jeg nu arbejder på. En af fordelene var at spise større frokost er at jeg ikke er nær så sulten til aftensmaden som jeg har været førhen. Samtidig har det givet mig mere energi til min eftermiddagstræning, hvilket er super dejligt!

06.08.13

Håber det gav et indblik :) Er der noget I undrer jer over eller noget som falder i øjnene ved den, så lad mig endelig høre havd I synes :)

 

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

19 thoughts on “Min kostplan i billeder

  1. Har lagt mærke til, at dig (og mange andre bloggere) spiser hindbær frosne…..er du ikke bange for at blive syg af dem? Det anbefales jo at de koges min. 1 min. før brug. Personligt tør jeg ikke spise dem uden at de har været kogt!

    • Gud ja, det fik jeg da ikke skrevet.. Den er fra FitnessGuru og smagte fantastisk blendet med banan! :) Jeg synes smagen er lidt udefinerbar, jeg har på forskellige tidpunkter noteret chokolade og karamel. Men den er ovre i den dur :) og jeg synes egentlig den er ret god..

  2. Siger også tak herfra! :) Er også nysgerrig på det med de frosne bær? Nu ved jeg, at mange lige hælder kogende vand over og fryser dem ned igen, men hvorfor spiser I dem frosne på skyr osv? Jeg spiser dem selv frosne som en snack à la bolcher eller lader dem optø i skyren og dermed holder den kold, mens jeg træner :) “Ikke så tit banan”? Det var nu heller ikke så meget fordelt på den dag, men hvorfor ellers ikke?

    • Jeg gør samme trick med det kogende vand :) jeg spiser dem sådan fordi det er hurtigt og nemt og så synes jeg de smager dejlig friskt! :)
      Min formulering i fht. banan var egentlig fordi jeg på en anden kostplan ikke har måtte få særlig meget banan og på denne kostplan har jeg spist banan 4 gange (i løbet af 3 uger), så deraf min formulering ;) Grunden til at banan nogle gange undgåes skyldes at der er lidt flere kalorierer og fedt i.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *