Må jeg præsentere….

Julie! Den smukke århusianske blondine, som er kendt fra en række TV3 programmer. Første gang man så hende på tv var i Paradise Hotel. Siden dengang har hun været med i 6 til middag, for lækker til love og har netop været i junglen for at optage den nye sæson af Divaer i junglen.

Jeg har kendt Julie i mange år – lige siden 0. klasse, hvor vi begge startede i 0.a. Julie har altid gået meget op i sit udseende og har, i al den tid jeg kan huske, været en ivrig og dygtig danser. Der er jo sket rigtig meget siden dengang vi var små og jeg tænkte derfor at det kunne være spændende at høre, hvad Julie i dag gør for at holde sig i form. Derudover er jeg også lidt nysgerrig for at høre hvordan hun kombinerer fest og farver med en sund livsstil. Jeg må indrømme, at jeg er meget imponeret over at hun formår at holde sin flotte form til trods for festerne, men nedenfor kan I læse hvordan hun gør det:

(Billederne er lånt fra Julies private facebook profil)

Interview med Julie von Lyck:


Hvilke former for motion dyrker du?

Jeg træner crosstrainer, fordi jeg ikke bryder mig så meget om at løbe, så er det her en fantastisk måde at brænde en masse fedt af på og holde figuren. Der er bare nogle mennesker der ikke er meget for at løbe og så er crosstraineren den perfekte løsning. Jeg skulle engang tabe mig 4 kg da jeg kom hjem fra Spanien og havde boet der i 3 mdr og levet lidt for godt og det var udelukkende crosstraineren og aerobic der fik mig til at tabe mig.

Hvor ofte træner du på en normal uge?

Når jeg ikke har alt for travlt med mit studie og TV, så bestræber jeg mig på at træne hver anden dag. Jeg træner normalt mindst 4 gange om ugen, så har jeg heller ikke dårlig samvittighed.

Hvad finder man altid i dit køleskab?

Man finder altid en eller anden form for frugt og grønsager. Men jeg er ikke kræsen og jeg tænker héller ikke særlig meget over hvad jeg spiser og det gør jeg ikke, fordi jeg har valgt og træne, så jeg ikke skal tænke på det. Men jeg kunne dog aldrig finde på at spise hvidt brød hver dag i en uge.

I din dagligdag, tænker du da meget over hvad du spiser og generelt indtager?

Jeg tænker ikke særlig meget over hvad jeg spiser, udover jeg ikke bryder mig særlig meget om fastfood, fordi jeg får det dårligt med mig selv hvis jeg spiser det, men alt med måde og jeg kan selvfølgelig også spise fastfood, men det hænder mest når jeg har tømmermænd, eller er i selvskab med nogen som virkelig gerne vil have det.

Hvordan formår du at kombinere fester og alkohol med træning og sundlivsstil?

Jeg forsøger kun at gå i byen én gang om ugen og så træne samme dag jeg skal i byen, for så kan jeg lige som indtage lidt af det jeg har forbrændt. Jeg træner ikke efter en bytur for jeg fik engang fortalt af en sportsguide, at alkohol stopper fedtforbrændingen og jeg gider ikke gå ned i træningscenteret for ingen verdens nytte.

Har du perioder, hvor du synes det er svært at holde din slanke figur?

Jeg syntes at det er rigtig svært at holde vægten fuldt ud, når man er på ferie og man har lyst til kolde drinks og is i varmen og derudover også i julen, der er så mange gode julekager, æbleskiver osv.

Hvad motiverer dig i forhold til træning og hvad gør du de dage du ikke har lyst?

Hvis jeg ikke har lyst til at gå hele vejen ned i træningscenteret, fx. En dag hvor der er meget koldt, så cykler jeg det sted hen, hvor jeg normalt skulle være gået hen, eller også så gør jeg ekstra rent og støvsuger, så får man også brugt kroppen. Ellers spiller jeg på min Wii, hvor jeg både spiller Wii dance og Wii Fit – aerobic, det er utrolig sjovt og så er der ingen der behøves at dømme dig i en træningssal, hvis du laver et skridt forkert, haha :D

Hvad er dit bedste sundhedstip?

Mit bedste sundhedstip er: Alt med måde! Husk at lev, men husk at pleje din krop, man får det psykisk bedre med at træne og det gør en i bedre humør og giver en et bedre humør. Hvis du fx. Ikke kan lide at løbe, eller lide en speciel form for styrketræning, så find noget der motiverer dig, gå til tennis, gå til dans eller begynd til Bowling, det handler om at have interesse for det og det kommer når man først er i gang.

Husk at være aktiv og ikke doven, det giver sig også. Det er sjældent man ser en aktiv person som er småfed :)

Tusind tak til Julie fordi hun havde lyst til at svare på mine spørgsmål :)
Julie har også en blog, som I kan finde lige her.

Psst…. Kig forbi på torsdag, hvis I vil lære mere om crosstrainer som motionsform 

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *