Julekalender 19. december -Tung torsdag med frivægte

I dag står den på tung torsdag, derfor har vi igen inviteret jer en tur med i træningscentret, hvor vi håber at give jer lidt inspiration.

Vi vil vise jer anden del af et 2-splitprogram, som er et program jeg normalvis kører. Propgrammet er udelukkende vist for at I kan hente inspiration til jeres eget. Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke er uddannet personlig træner og programmet er et jeg selv har sammensat. Øvelserne skifter jeg indimellem ud og rundt, hvilket betyder, at der i det nedenstående er lige lidt meget træning til brystet i forhold til normalt. Jeg elsker dog at eksperimentere og med mit program og variere med forskellige øvelser samt at lave små fokus-uger/måneder :)

For at give jer lidt ekstra inspiration har Susan lavet en lille variationsliste med øvelser for skulderen, hvis I trænger til yderligere inspiration :)

  • Front raises m. kabel
  • Front raises m. vægtstang
  • (Bentover) lateral raises m. frivægte
  • (Bentover) lateral raises m. kabel
  • Skulderpres m. frivægte
  • Military press
  • High back fly
  • Back fly

Hvis I missede første del af splitprogrammet, så kan I se videoen her:

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

8 thoughts on “Julekalender 19. december -Tung torsdag med frivægte

  1. Super fedt at se! Det giver lidt mere mod på at bevæge mig over i lidt tungere styrketræning for armene. Hvis i laver flere videoer, vil jeg meget gerne se nogle effektive øvelser for maven, det kunne være lækkert :)

    • Det var lige præcis det vi håbede at nogle af jer læsere kunne få ud af det! :) Skønt at høre.
      Vi har allerede planlagt en video med maveøvelser, men vi kommer desværre først til at filme den og lægge den ud i januar :) Håber det kan vente så længe ;)

  2. Super fin video til en introduktion til styrketræning for nybegyndere! Bliver dog nødt til at rette en kommentar til Susans teknik i triceps rope pulldown, den er ikke helt god ;-) Det er ikke meningen armen skal svinges frem, men derimod holdes helt stille, mens der trækkes ned og triceps arbejder, men er i jo nok godt klar over :-)

    • Tak for den kommentar :)
      Jeg tror øvelsen bliver mere effektiv og triceps isolerende ved ikke at få rebet så højt op (der hvor Susan begynder at få skulderen med), men under selve arbejdet med triceps ser jeg ikke nogen fejl? :)

  3. Mette teknikken er lært af en personlig træner, så jeg mener bestemt ikke at udførelsen er forkert. Så burde min træner i hvert fald have rettet mig og jeg vil mene at han er professionel i sit arbejde. Der er dog rigtig mange forskellige udgaver af forskellige øvelser, så hvis du laver den anderledes, så fred være med det :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *