Interview med pigerne fra Twin-food

En blog, som jeg længe har fulgt og som jeg er kæmpe fan af hedder twin-food.dk. De fleste kender den nok allerede – og hvis ikke, så synes jeg I skal skynde jer forbi den – jeg LOVER jer I ikke kommer til at fortryde det. Alle deres opskrifter er så lækre og ser utrolig indbydende ud. Det er tydeligt at se hvordan der bliver kræset om både mad og billeder – og det er en kæmpe fornøjelse at læse bloggen :)
Det er de to søde århusianske tvillinger Laura og Christine, som står bag den og det er med kæmpe fornøjelse, at jeg nu kan præsentere et interview med dem!
DSC_0068
Hej Christine og Laura, vil I lave en kort præsentation af jer selv og bloggen? 
Hej Tine! Det kan du tro vi vil!! Vi er et tvillingepar fra Aarhus på 23 år, der har madbloggen twin-food.dk (og dertilhørende Instagram-side twinfood), hvor der kan findes alt mellem himmel og jord, aftensmad, bagværk, desserter, kager, snacks, juice, osv.. Der er ikke noget særligt tema udover at retterne ofte er nemme at lave og ikke for dyre. Vi er begge to studerende og bliver bachelorer til sommer. Christine læser til bygningsingeniør på Ingeniørhøjskolen og Laura læser bioteknologi på Aarhus universitet. 
 
Hvad fik jer til at lave en blog og hvilke overvejelser havde I omkring det inden? 
Bloggen startede lidt tilfældigt og spontant for 1 1/2 år siden (oktober 2011). Hvilket også gjorde at vi faktisk ikke rigtig havde nogle forventninger inden vi startede. Vi elsker mad og havde af den grund lyst til at vise andre hvad vi lavede, hvilket samme tid gjorde/gør det meget sjovere for os at lave mad når vi ved det skal smage og se godt ud. Da vi startede for 1 1/2 år siden var der ikke den store mening med bloggen udover at vi selvfølgelig lagde opskrifter ud når vi lavede noget spændende. Nu her fylder den rigtig meget i vores hverdag, da den kræver at vi laver meget ny mad og bruger masser af tid på billeder og tekst – men det er jo det vi godt kan lide ;) Derudover synes vi det er super hyggeligt med alle de læsere der er kommet – det er det bedste :)
 
Hvad finder man altid I jeres køleskab?
Uh, der er altid mælk eller noget yoghurt som vi spiser til morgenmad. Så er der også gerne salat og noget pålæg, måske gulerødder til madpakken. Gær har vi også stort set altid, så er der hvis man pludselig får lyst til at bage. Æg er også noget vi næsten altid har, det kan redde enhver morgenmad, frokost eller aftensmad! Derudover er der altid smør, ketchup, sennep, soya og mørk pålægschokolade. Ellers er det faktisk rigtig meget i perioder hvad man lige finder, men det er aldrig tomt ;)
2
Opskrifterne finder I her:
GulerodsjuiceOmeletStjerneboller 
Hvad spiser I typisk i løbet af en dag og er der nogen bestemte kostråd I følger? 
Morgenmaden består ofte af skåret frugt med noget müsli, enten blandet med mælk eller yoghurt. Hvis der er god tid bliver der nogle gange lavet bananpandekager eller en morgenmads smoothie. I løbet af formiddagen spiser vi gerne et æble, nogle gulerødder, mandler/rosiner, vindruer eller bananer. Til frokost spiser vi ofte en rugbolle med pålæg og salat, og så igen til eftermiddag æble eller andet frugt. Aftensmaden er meget varierende, men oftest noget sundt. Vi følger ikke nogle bestemte kostråd andet end hvad der helst skal indtages af frugt og grøntsager, ikke for meget stivelse, osv.. Vi prøver at gøre det varierende så vi ikke bliver trætte af det :)  
Opskrifterne finder I her:
Græsk yoghurt RugklapperFiskefrikadeller

På jeres blog dukker der ofte lækre og syndige kager/desserter op. Hvordan får I jeres samlede energiregnskab til at gå op så I ikke tager på? 

Hvis vi har haft en usund uge eller weekend træner vi ofte mere efterfølgende, ellers får vi dårlig samvittighed! Det er sjældent at det kun er os der spiser de desserter vi lægger ud, og det er nok også grunden til at vi ikke triller rundt ;-) Men ja når vi har spist usundt kompensere vi med ekstra træning – det synes vi er okay! Vi har faktisk ikke helt styr på vores samlede energiregnskab, men så længe vi holder vægten og synes at træning virker er vi glade :)
3
 Opskrifterne finder I her:
CookiesBanantrøflerChokoladekage
 

Hvordan ser en typisk træningsuge ud for jer?
Det afhænger meget af skole og arbejde, men vores mål er at komme afsted til hold mellem 2-4 gange om ugen. Desværre har vi tit sent fri og skal arbejde i weekenden, hvor de gode hold ligger, og det er derfor det nogle gange kun bliver til 2. Af hold går vi oftest på stepfit, mave/ryg eller bodyfit – det er de hold der fungerer bedst for os.
 
Hvad er sundhed for jer? 

Det er svært at sige, som skrevet før er der ikke noget bestemt kostråd vi følger, så det er ikke sådan at sundhed for os afgøres i hvad vi spiser. Det afhænger meget af hvordan vi har det med os selv, er glade, friske og kan overskue hverdagen. For os er det vigtigste altså at man har det godt med sig selv, at være bevidste om hvad man spiser uden at alt skal måles og vejes. Vi ved hvad der er sundt og usundt og behøver ikke at vide præcis hvad vi må indtage af forskellige mængder. Det er sundhed for os mere at finde en god balance med måltider og træning samtidig med at man giver sig selv lov til at synde lidt engang imellem – det kan vi nemlig ikke lade være med ;-).
4
Opskrifterne finder I her:
Avocado/spinat drikSmoothie med havtornDetox juice 

Hvilken betydning har sund kost og træning for jer og hvordan får I det kombineret med en travl hverdag?

Det er rigtig vigtigt, for det er det der giver os energi og overskud i vores hverdag. I en travl hverdag bliver træningen prioriteret så højt det nu kan – vi er “desværre” i en periode med bachelor, hvor den selvfølgelig er nødt til at komme i første række. Vi sørger for at vælge nogle holdtimer, der ligger i fitness inden aftensmad, så vi har aftenen til skolearbejde eller andre aftaler, hvis det er nødvendigt. 
 
Hvordan holder I motivationen oppe?
Først og fremmest er det jo snart sommer, som alle jo gerne vil være fit til, men ellers holdes motivationen også oppe af, at vi ved vi får det bedre når vi træner og spiser sundt. Det er et godt afbræk i hverdagen med træning når man har siddet med hovedet i en skolebog hele dagen. Og den sunde mad elsker vi jo selv at finde på og lave lækker til bloggen, man er altid lidt ivrig når man har lavet noget lækkert, man glæder sig til at udgive.
 
Hvad er jeres yndlingsopskrifter, når der skal spises sundt?
Alle slags salater og gerne noget med fisk. Til aftensmad er en omelet med grøntsager også altid et hit. Til morgenmad er vi vilde med bananpandekager og blandet frugt. Og så er vores sunde roulade med blåbær fyld også et stort dessert hit herhjemme.
1Opskrifterne finder I her:
Tusind tak til Laura og Christine for de gode svar og lån af smukke billeder :) Som tidligere nævnt, så synes jeg I skulle tage et smut forbi deres lækre blog: twin-food.dk
Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

6 thoughts on “Interview med pigerne fra Twin-food

    • Ja, ikke? :)
      Jeg har sådan glædet mig til at bringe det på bloggen, for synes det er en rigtig dejlig tilgang pigerne har til sundhed! :)

  1. Ok, har et spørgsmål om noget der intet har med dette indlæg at gøre. Men så dig i går til Stram Op, og så at du havde pulsur på – hvor meget forbrænder man egentlig på sådan en time, målte du det? :)

    Tak for en god blog – glæder mig til at læse indlægget om Susan som instruktør :)

    • Hihi, hvor hyggeligt :) Jamen, det varierer faktisk ret meget. Nu var jeg ikke med i hele den time der, men normalt er det omkring 300 kcal, som jeg forbrænder ved en stram op time. På hendes puls/styrke er jeg dog kommet op på over 500 kcal :) Man skal så også huske at der er efterforbrænding (men jeg stopper pulsuret når timen er færdig).

      Tak for de søde ord :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *