Interview med Fie Rosenkilde del 1

En pige jeg følger på Instagram, formår hver uge at imponere mig. Det er hendes planlægning og viljestyrke, som jeg synes er så beundringsværdig. Jeg skrev derfor til hende og spurgte om hun havde lyst til at deltage i et lille interview. Det svarede hun heldigvis ja til. Så her kommer første del, som primært handler om hendes træning. Anden del får I på tirsdag, den kommer til at omhandle hendes kost-vaner :)

1

Vil du ikke fortælle lidt om dig selv?

Mit navn er Fie Rosenkilde og jeg er 21 år gammel. Jeg kommer oprindelig fra Viborg, men valgte for godt 1,5 år siden at bosætte mig i Aarhus, da jeg trængte til at der skulle ske noget nyt i mit liv. Jeg arbejder til daglig indenfor modebranchen, og er afdelingsansvarlig for By Malene Birger i Magasin, og ved siden af det har jeg et fritidsjob i Haute Friture, har derfor også ofte en arbejdsuge der lyder på 40-60 timer. Udover at arbejde går jeg utrolig meget op i kost og motion og nogle ville nok mene at det er for meget – men jeg elsker det, og elsker at se hvordan man selv kan præge sin krop og få den til at se ud som man gerne vil, ved blot at lave nogle ændringer i sin kost. På nedenstående billede kan I se hvordan jeg har ændret mig fra 1. januar til 1. april. Det har været en kamp og der er stadig langt vej til min ønskede mål, men dette er blot et skridt på vejen og en kæmpe motivation for en selv, at man via billeder kan se ens fremskridt.

Mig2013

Hvordan en typisk træningsuge ud for dig og hvordan får du det struktureret i fht. en travl hverdag?

Min træningsplan for uge 21:

imageDa jeg arbejder utrolig meget, og der også skal være plads til at se min familie, hygge med veninderne, og passe min træning, planlægger jeg derfor søndag min uge ned i mindste detaljer.  Hver søndag laver jeg en madplan for den kommende uge og sørger for at få købt ind til den, så det hele er klar og så nemt for mig som muligt. Derefter laver jeg en træningsplan for ugen, for så ved jeg hvornår jeg skal træne og kan derefter planlægge hygge med min familie og mine veninder. Jeg ved at det i manges øjne lyder forkert at jeg prioriterer træning højre end veninder og familie, men det er noget der betyder ekstrem meget for mig og det er sådan det fungere bedst for mig. Har jeg ikke trænet en dag, men bare ligget og fede den og hygget med pigerne eller familien bliver jeg fuldstændig rastløs og kan ikke være i min egen krop, så for at undgå det gør jeg som jeg gør :-)

 

 

 

Hvad gør du for at holde motivationen oppe? 

For at holde motivationen oppe, har jeg sat mig nogle mål – både kropsmæssigt og træningsmæssigt.

kropmæssig har jeg ligesom alle andre piger et ønske om at få drømmekroppen, og jeg har derfor lagt min livsstil fuldstændig om. Nogle mener helt sikkert her, at jeg er alt for streng og fanatisk med det – men det er jo det der har givet resultaterne og det er det, som har gjort at jeg synes bedre om mig selv, og har givet mig mere energi til min hverdag. Jeg har et mål om at få en fedtprocent på 18%, en vægt på 52 kg og en krop som er flot markeret.

Jeg bliver derfor hver uge målt, og hver 4. uge får jeg taget billeder af min udvikling, samt bliver vejet og får målt min fedtprocent. Der er sket stor forskel på de 4 måneder jeg har været igang, men der er stadig rigtig lang vej før jeg vil være tilfreds med min krop.

 

Træningsmæssig sætter jeg også hele tiden mig nogle mål – dette gør jeg for at udfordre mig selv.

1: at få en markeret krop og dyrker derfor en masse styrketræning.

2: så har jeg sat mig mig selv nogle ret grænseoverskridende mål og uden anelse om, om jeg kan gennemføre noget af det, men troen og viljen har jeg i hvert fald på nuværende tidspunkt :-)
Jeg skal til juni lave det der hedder en mini-triathlon, og til september løbe et halvmaraton, derefter jeg skal til at træne op til et maraton, og en halv ironman som på et senere tidspunkt skal ende ud i en hel ironman. MEN dette kræver sindssygt meget tid og styrke, så træningen til dette tager jeg i små etaper, men dette er nogle af de mål jeg har sat mig, og så er det da bare en kæmpe motivation for en når man kan sætte det første flueben.

Der udover er jeg en som er MEGET afhængige af Instagram og samtlige fitnessblogs – elsker at følge folk som ligger billeder op af deres kost, fordi det er med til at inspirere mig til min egen mad, så man får varieret lidt engang imellem, og ikke mindst folk som uploader billeder af deres træning og deres udvikling synes jeg er mega motiverende, især hvis man har en af de dage, hvor overskuddet til træningen ikke lige er der.

Jeg har på mit køleskab et kalender hængende, hvor jeg hver aften krydser af om jeg har overholdt dagens træning og dagens kost, det er også en ting som er med til at motivere mig selv, for har man først kørt 1 uge på sund kost og med fuld fokus på træning er man mega motiveret til at der skal komme 7 krydser mere, og pludselig så er der en helt måned fyldt.. juhuu… :0).

Er der perioder i løbet af året, hvor du har lettere ved at træne og omvendt? 

Jeg synes faktisk det er lettest at træne om vinteren når der er gråt og kedeligt udenfor – frem for en dejlig sommerdag, hvor man har sent fri også skal slæbe sig selv op i centeret i stedet for at sidde ved vandet og spise en is. Det synes jeg nogle gange kan være lidt svært, men igen alting handler om planlægning og prioritering, og på de helt varme dage der står jeg ofte meget tidlig op og så kører jeg både cardio og styrke om morgen eller 2 timers cardio – så kan jeg med god samvittighed gå ud og hygge mig når jeg har fri fra arbejde.

2

Har du sat dig nogle specifikke mål for din træning?

Som nævnt tidligere har jeg sat mig nogle mål om at gå ned i vægt og få en lavere fedtprocent samt få en flot markeret krop. Der udover har jeg givet mig selv nogle træningsudfordringer som hedder at gennemføre minitriathlon til juni (der er kun 1 måned til, FUCK :o .. ) et halvmaraton, 1 maraton og en iroman – ikke i år, kan ikke nå at træne op til det og jeg vil ikke have skader. Det er for mig nogle ret vilde mål, men jeg VIL og jeg skal bevise alle de mennesker, som konstant fortæller mig at jeg ikke kan gennemføre mine mål, at det kan jeg!!
Det var første del – glæd jer til på tirsdag, hvor Fie fortæller lidt om hendes kost :)

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

6 thoughts on “Interview med Fie Rosenkilde del 1

  1. Fedt og inspirerende indlæg!
    Jeg tror ikke, jeg ville kunne presse så meget træning ind i min hverdag – så skulle det hele i hvert fald ligge om eftermiddagen/aftenen. Men jeg synes det er super imponerende at se, hvor stor fremgang Fie har haft på bare fire måneder.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *