Er I klar på en udfordring?

Det håber jeg! :) Der er nemlig kun én måned til det (i følge kalenderen) er sommer. Jeg har derfor valgt at jeg i maj måned skruer lidt ekstra op for træningen og fokuserer på en sund(ere) kost. Det betyder nul sukker, ingen slik, chips, chokolade. Derudover har jeg ladet mig inspirere af min søde løbemakker, som på Instagram (Susanmilo) postede et billede med The Core Challenge. Hun laver den hver aften og det har jeg også tænkt mig at gøre i hele maj :) Jeg lavet min egen danske version af The Core Challenge her nedenfor og så har jeg også lavet et billede, hvor jeg viser øvelserne man skal igennem. Hvis I skulle få lyst til at printe udfordringen, så kan I finde den som PDF-fil lige her, som jeg har tilpasset en A4-størrelse :)

the-core-challenge

Og så har jeg forsøgt at vise de enkelte øvelser. Håber det er til at forstå hvad der menes – ellers så spørger I bare! :)

 

the-core-challenge2

 

Er I klar?? :)

34 Replies to “Er I klar på en udfordring?”

  1. Jeg er SÅ klar!
    Tak for en rigtig fin blog med en masse inspiration og motivation.
    @nannatjensen

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Yay, hvor fedt! (:
      Tusind tak for de pæne ord

  2. Jeg undrer mig lidt over de challenges, man kan finde på mange fitnessblogs, for jeg troede ikke, man måtte træne de samme muskler hver dag!?

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Jeg er på ingen måder ekspert, men jeg vil mene at det primært er ved hård styrketræning at det gælder – og hvis man er øm dagen efter. Man skal give kroppen mulighed for restitution, når den har brug for det :) Men vi er alle forskellige, så lyt efter hvad din krop fortæller :)

  3. Jeg er så klar ! :) Måske kunne du også lavet en udvidet træning, jeg tænker evt med noget mere løb og styrke ??

    Lækker blog !

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Udover den challenge træner jeg næsten dagligt på hold som stepfit, bodyfit/stram op og puls/styrke-hold. Derudover løber jeg også, da jeg bl.a. skal løbe til iforms 10 km løb på lørdag. Den træningsmængde er ikke optimal for alle og jeg har derfor ikke skrevet mit øvrige træningsprogram ind :) Men kan selvfølgelig godt opfordre til at mine søde læsere får rørt sig endnu mere i maj-måned! :)

  4. Jeg håber du vil skrive om dit ‘sukkerfri måned’ – min kæreste og jeg aftalte netop igår at lade være med at købe den slags hele maj. Dog har vi aftalt at til fødselsdage og andre særlige begivenheder hvor man bliver inviteret på usunde sager, så må vi godt :)

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Hvor fedt, at I også har tænkt jer at lave den lille udfordring :) Og skønt at I er to så I kan støtte hinanden :)

  5. Count me in!! Dejligt med en billede vejledning. Det er ikke altid til at finde ud af, hvad der menes. Så er der heller ingen undskyldninger – det er bare med at komme igang. Tusind tak!! Hader planke, men den giver også bare mega godt!! :) Går i gang fra dags dato:)

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Dejligt at høre, at du også er klar på min udfordring! :) Og fedt at du kunne bruge billed-vejledningen :)

  6. JEG ER SÅ KLAR! og tusind tak for en inspirerende blog <3<3<3

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Så skønt at høre!! :D og mange tak for de søde ord :)

  7. Spændende udfordring, jeg springer dog over. Ved med mig selv, at jeg ikke vil få den lavet…

    Jeg må dog lige spørge, sikkert dumt, men er den øvelse du laver for bro en “rigtig” bro? Jeg troede nemlig hovedet skulle løftes fra jorden for at det kunne kaldes en bro. Men jeg ved så heller ikke lige hvad man kalder den du laver – som jeg også gerne selv laver når jeg træner.

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Hehe, helt fair og meget relaistisk :)
      I gymnastik vil jeg også mene, at en bro er hvor man står på hænderne med løftet hoved, men ved denne challenge er det sådan som jeg har forsøgt at vise på billedet. Jeg ved ikke helt hvorfor der findes to udgaver? :)

  8. Jeg er i den grad også klar på sukker fri måned!! :D

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Yay, super fedt! :)

  9. Den challenge er jeg også igang med :D Rigtig fin billede-vejledning!

    http://bareminkamp.blogspot.dk

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Hvor sejt! :D Hihi, og mange tak :)

  10. Tusind tak, for en challenge – og hvor du viser øvelserne så man med det samme kan gå igang :) Vil kigge meget mere på din blog, nu hvor jeg er begyndt at lure på din instagram :) Inspirerende!

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Hvor er det skønt at høre, at du kunne bruge billederne :) og velkommen til bloggen, tak fordi du kiggede forbi :)

  11. AWESOME – SOOO GONNA TRY THIS. i’m already doing the plank/squat challenge!

    //Camilla Christine – Fitspoblog.com
    Following you on bloglovin, care for a follow back? http://www.bloglovin.com/blog/6542157/fitspoblogcom – would mean the world♥♥

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Cool :)
      I’m already following you ;)

  12. Har lavet den hver aften i halvanden uge nu – min krop er meget hurtigt blvet meget mere tonet og har også tabt mig pga det øgede stofskifte som muskeløgning forårsager… Jeg har indlagt 80 rygbøjninget (30 efter første bro og 50 efter anden bro) for ikke at gøre ryggen svag-det kan anbefales!
    Held og lykke!

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Tak for det gode råd – og skønt at høre hvor hurtigt du har kunnet mærke en forskel :)

  13. Wooow.. Var du til Karoline’s step time i mandags? :)

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Ja, det var jeg? :) kan du da genkende mig? ;-)

      1. Haha jaaa…. Tror det var dig, der spurgte om jeg var ok efter at jeg lå på gulvet? Sådan går det åbenbart hvis man tager flere timer efter hinanden på samme dag ;) ..men hvis det VAR dig, vil jeg bare sige ‘tak’ fordi du spurgte :)
        God blog forresten, tror jeg hopper med på udfordringen!

        1. Tine / FITinspiration says: Reply

          Ej, hvor sjovt! :) Ja, det var mig der spurgte om du var okay. Jeg har selv prøvet at falde til step og det er bare ikke spor sjovt at ligge der! Dels gør det ondt, men det føles også bare så ydmygende. Jeg håber ikke du slog dig alt for meget til timen?
          Og i øvrigt – pisse fedt at du er klar på maj-udfordringen! :)

  14. Det er godt nok noget af et program!
    Hvor langt tid tog det dig, at komme igennem?
    Jeg har én gang før lavet sådan en challenge og blev virkelig overrasket over, hvor hurtigt man blev bedre til øvelserne. Lige pludselig kan man tage planken i 5 minutter ;-)

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Har faktisk ikke taget tid på hele programmet, men et kvarters tid vil jeg tro det har taget mig :)

  15. […] Derudover vil jeg i maj også prøve at lave denne core challenge hver aften find den her […]

  16. Jeg er også sprunget med på udfordringen, den er i kalenderen alle hverdagsaftner i maj måned (Kan godt være jeg liiige skipper et par dage før/efter CPH marathon ;) )
    Men superfed udfordring, jeg trænger virkelig til at styrke de muskler!

    1. Tine / FITinspiration says: Reply

      Hvor er det bare sejt! :) Og held og lykke til CPH marathon – er lidt misundelig!! :)

  17. Bedre sent end aldrig er jeg kommet med på din challenge – AV AV AV!
    Det bliver godt det her ;)

Leave a Reply