Dagens måltider

Jeg er begyndt at spise lidt mere fornuftigt igen, da jeg gerne vil smide lidt kilo. Jeg føler næsten at historien gentager sig fra sidste år og jeg har været lidt i tvivl om jeg skulle indvie jer i mit lille slanke-projekt. På mange måder er det jo enormt kliché liiiige at ville smide lidt kilo og jeg tror de fleste af os har en fin forståelse af hvad det egentlig handler om. I bund og grund skal man “jo bare” spise mindre end man forbrænder. Hvis jeg ikke er opmærksom på det, så har jeg desværre en tendens til at tage lidt på, særligt nu hvor jeg ikke kan løbe mine lange ture som jeg plejer. Jeg skrev “jo bare” i anførselstegn før, hvilket jeg gjorde fordi at for mange af os er det ikke altid helt nemt. Ét er hvad matematikken, logikken og fornuften siger, men et andet er at vi også er mennesker, der ikke altid kan styre alt i vores hverdag 24 timer af døgnet 365 dage om året. Der er sociale arrangementer der kommer i vejen, travle perioder, vejrstyrede perioder og mange andre faktorer, som i højere eller mindre grad påvirker ens daglige indtag, i hvertfald for mit vedkommende. Mit primære fokus i mit slanke-projekt vil være på de måltider som jeg selv har 100% kontrol over og så vil jeg tage de sociale arrangementer med ro i sindet og huske på at de måske udgør max 5% af mine samlede måltider :)

Jeg har valgt at skrue godt op for grøntsagerne i mine måltider og skrue lidt ned for kulhydraterne. Det er gjort ud fra min egen mavefornemmelse. Jeg synes at min mæthedsfornemmelse bliver større på den måde, men det er jo meget individuelt :) Jeg er jo ikke uddannet indenfor kost, så vil helst ikke sidde og belære nogen om noget ;) Jeg prøver det her og så ser jeg om det virker. Indtil videre går det ret godt, jeg er en glad og mæt pige med masser af overskud til styrketræningen :)
Jeg har valgt at vise jer mine tre hovedmåltider. Mine mellemmåltider er ikke så fotografiske, hehe. Der er typisk et mellem morgenmad og frokost (mandler, frugt eller grøntsager) samt et i forbindelse med styrketræning, hvor jeg indtager pre-workout før træningen, proteinshake og riskiks efter træningen. Derudover så drikker jeg virkelig meget i løbet af dagen. Jeg har altid været en tørstig pige, der minimum drikker 1 liter vand bare under træningen ;) Så igen er det sådan min krop har det bedst. Andre ville nok få kvalme af de mængder jeg drikker ;)

morgenmad
Min morgenmad består typisk af noget fromage frais eller skyr blandet med protein pulver. Det kan dog også bestå af et æg og en skive rugbrød.

Frokost
Til frokost får jeg typisk rugbrød med pålæg, hvilket kan være kylling, hytteost eller æg – nogle gange alle tre ting samt grøntsager til. Derudover tager jeg også 2 spsk MK-olie inden.

aftensmadTil aftensmad får jeg typisk noget kød, på billedet er det kyllingefrikadeller, grøntsager og noget fedt – i dette måltid bestod det af avokado.

Grøntsagerne på billedet er meget ens, men hvis jeg køber alt for mange forskellige på én gang, så kan de ikke holde sig friske i køleskabet. Så jeg sørger for at variere det lidt hver gang jeg handler ind :)

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

3 thoughts on “Dagens måltider

  1. Simple but delicious! Jeg synes netop det er fedt at man kan bruge de samme grøntsager til forskellige måltider igennem dagen. Det gør det hele mere økonomisk og også lettere. Du må meget gerne komme med flere af de her, “dagens måltider” billeder. Det er super inspirerende :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *