At have det godt i min egen krop

Jeg har været en lille smule stille herinde den sidste uges tid. Det skyldes, at jeg har været et par dage i København og efterfølgende ligget syg med migræne, kvalme og mavekramper. Det er faktisk meget ironisk, for så sent som i tirsdags, besvarede jeg følgende spørgsmål til et interview:

Hvad gør dig motivereret?
At have det godt i min egen krop. Jeg har det så meget bedre både fysisk og psykisk når jeg lever sundt og får trænet. Når jeg lever sundt undgår jeg både migræne, tøjkriser og sygdom – og det i sig selv er en kæmpe motivation for mig!

Jeg har førhen lidt utrolig meget af migræne og dagligt taget forebyggende medicin. Jeg er dog blevet meget bevidst om hvad der udløser det og ikke mindst hvordan jeg kan forebygge anfald. Jeg har på den måde formået at undgå migræne i et helt år (altså lige indtil onsdag aften…). Det har vist sig, at jeg har lidt problemer med mit syn (jeg ser faktisk dobbelt?!) og jeg har derfor gået til øjentræning de sidste seks måneder. Det har hjulpet rigtig meget og været yderst forebyggende. Men mit allerbedste våben mod migrænen er faktisk træning! Så efter to dage i København uden træning og med lange arbejdsdage og for lidt søvn, så kan jeg udløse migræne :( Selvom jeg ikke er helt frisk endnu, så har jeg tager jeg til træning i eftermiddag. Jeg lytter selvfølgelig til min krop under træningen, men jeg ved den vil takke mig efterfølgende :)

Jeg håber I alle får en rigtig skøn og aktiv weekend – vejret ser jo ud til at blive super, så det gælder om at udnytte det! :) På søndag skal jeg løbe 16 km sammen med min løbemakker – jeg glæder mig allerede! :)
Del gerne jeres træningsplaner i kommentar-feltet! :)

dagens

 

Share on:
Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *